sâmbătă, 30 aprilie 2016

Prajitura cu mere rase


Am o mare problema cu retele in care cantitatile sant date in linguri - pentru ca ele pot fi rase sau cu varf, depinde de ingrediente. Iar o lingura de faina poate avea intre 15 si 30 g.

Am facut deja reteta cu 18 linguri, nu m-a convins, deci am incercat si cea cu 10 linguri si cu mai multe mere...

Deci, voi face ca de obicei, voi da timpul de coacere si cantitatile in linguri, dar mai ales in grame.
Ingrediente :
- 2 oua
- 150 g sau 10 linguri de zahar
- 150 g sau 10 linguri de lapte
- 150 g ulei sau 10 linguri de ulei
- 1/2 lingurita de bicarbonat
- 1 lingura de otet
- 1 pliculet de zahar vanilat
- 600g faina + 2 linguri pentru presat pe masa pentru intins foaia
- un varf de sare
- 2 kg de mere curatate si rase
- 90 g de zahar  sau dupa gust
- 50 g unt
- 2 lingurite de scortisoara
- 60 g de gris

Puneti intr-o cratita untul la topit, adaugati merele rase, zaharul -90 g, scortisoara, amestecati totul pe foc mijlociu timp de 15 min. Dupa care adaugati grisul, pentru inca 5 minute pe foc.
Intr-un saladier, mixati ouale, sarea, zaharul vanilat si zaharul, pana cand obtinem o compozitie cremoasa.
Stingeti intr-un pahar bicarbonatul cu otet.
Peste oua, turnati incetisor uleiul si apoi laptele, dupa care incorporati faina si bicarbonatul stins. Framantati pana can obtineti un aluat omogen. Cum era inca moale si lipicios l-am pus la rece timp de 1 ora.

Incalziti cuptorul la 180°C, deci foc mijlociu.
Intindeti jumatate de aluat pe o foaie de copt presarata cu faina si apoi depuneti pe o tava de cuptor.

Apoi am pus un strat gros de mere si am netezit totul.

A doua jumatate de aluat am intins-o pe alta foaie presarata cu faina, am intors-o peste mere, am dezlipit-o de foia si am intepat-o cu furculita, ca sa nu se umfle in timpul coptului. Am masurat, mi-a dat o prajitura de 32 cm x 24 cm.
Puneti in cuptor timp de 45 minute.
Lasati sa se raceasca in tava, presarati zahar tos si taiati in dreptunghiuri.

Eu m-am grabit la aceasta etapa, pentru ca vroiam sa o gust si pentru a face fotografia nu mai avea o lumina buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu